Dag 1 en 2/Vertrek en Jimbaran (Denpasar) - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2/Vertrek en Jimbaran (Denpasar) - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2/Vertrek en Jimbaran (Denpasar)

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 Maart 2014 | Indonesië, Jimbaran

Nou, mensen, we zijn er! We hebben vanavond aan het strand in Jimbaran naar de zonsondergang gekeken en daarna heerlijk o.a. ikan bakkar (gebakken vis) gegeten. De temperatuur is lekker, 29 graden, met aan zee een windje. Maar ik begrijp dat het in Nederland ook behoorlijk goed weer is.

We zitten in een fijn hotelletje (Ecolodge Kingfisher), precies zoals wij dat graag willen. Kleinschalig, alles open, voor elke kamer een zitje en het hotel ligt in een prachtige tuin, kortom, zoals wij vinden dat een hotel in Indonesië hoort te zijn.

Afijn, Jos & ik gingen, zoals altijd, redelijk drukdoend op vakantie. Allebei de laatste weken druk gehad en volgens mij was Jos een uur voor ons vertrek naar Schiphol nog aan het bellen voor zijn werk.

Maar .... als je de deur achter je dichttrekt, nagezwaaid door de familie Vos, die tijdens onze vakantie op onze katten past, dan valt alles van je af. Nog even bij de rotonde (gelukkig niet zo ver van ons huis) gedraaid, omdat ik er achter kwam dat ik mijn bril vergeten was en na wederom uitgezwaaid te zijn door Bé & Rika Vos waren we toch echt onderweg.

Op Schiphol inchecken bij een machine. Lekker snel, dachten wij. Helaas konden er geen boardingpasses uitgeprint worden, dus moesten we toch in de rij. En omdat die rij incheckmachines er staan, waren er maar 2 balie's open. En het bleek een algemene fout te zijn, zodat zich al gauw een lange rij vormde. Leve de automatisering! En degenen, die mij kennen, weten dat dat heel wat voor mij is om te zeggen.

Wij hadden een nachtvlucht. Heerlijk vind ik dat. Na het eten gaan slapen en als je wakker wordt, ben je al een heel eind op weg. Helaas hadden we nogal wat turbulentie, waardoor we pas om half 12 gingen eten.
De vlucht ging verder heel voorspoedig. Ongeveer 11,5 uur naar Singapore, daar moesten we er allemaal uit, het vliegtuig werd schoongemaakt en we kregen een andere crew. Weer de hele meute door de toegangscontrole, maar toen toch onderweg voor het laatste traject van 2 uur en een kwartier naar Denpasar. Het viel allemaal reuze mee, de tijd ging snel voorbij.

Ik moet zeggen dat ze een goed filmaanbod hebben aan boord, maar er zit wel wat in wat mijn vriendin Helga zegt. Het is anders dan vroeger. Iedereen kijkt naar de film van zijn keuze en is met zichzelf bezig en niet meer zozeer met elkaar, maar ja, ik denk dat dit echt van deze tijd is. Ik heb trouwens wel aardige films gezien, o.a. Gravity met Sandra Bullock.

Ik moet zeggen dat het wel vreemd is om te bedenken dat in de buurt waar wij vlogen een Boeing (waar wij ook in vlogen) van Malaysian Airlines (waar wij vaker mee gevlogen hebben) van de radar verdween. Eng idee!

Om ongeveer 20.00 uur plaatselijke tijd landden we op Denpasar. Eigenlijk wilden wij 5 weken gaan, maar ons werd aangeraden om wat korter te gaan, zodat we in Denpasar een visum konden kopen. Als je langer gaat, moet je dat namelijk persoonlijk in Nederland regelen. Hier in Denpasar kost een visum €20,-, graag in euro's en gepast. Dus wij hadden dat keurig klaarliggen, blijkt het visum opeens €21,- te kosten en munten worden niet geaccepteerd. Gelukkig hadden we briefjes van €5,-, maar er worden rupia's teruggegeven, vanzelfsprekend tegen een minder gunstige koers. Slimme jongens, die Indonesiërs.

Welkom in Indonesië!

  • 09 Maart 2014 - 17:17

    Ria Smits:

    Dag allen,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ja ik schrok wel toen ik dat bericht van dat vermiste toestel hoorde. Niet meer aan denken, en nu alleen maar genieten.
    Klinkt allemaal heerlijk. En och Ien vergeet die automatisering, want dat tempo van jou kennen ze daar toch niet, dus een zweepje heeft geen zin. Armen handjes anders.
    Ja het is hier momenteel ook fantastisch weer voor maart, dus lekker vitamine D voor de oude botjes.
    Veel plezier en groetjes,

    Ria

  • 09 Maart 2014 - 17:55

    Helga:

    Hoi Ien,

    Gelukkig, je hebt een plek gevonden met internet pfffffff. Fijn te horen dat de reis zo spoedig verlopen is na die wat moeizame start. Hier ook alles in orde en voor de deurwaarder hoef je niet meer bang te zijn:-).
    Ja, was wel schrikken van dat vermiste toestel, toch altijd vreselijk als zo iets gebeurt.
    Morgen lekker naar Flores, salemat jalan en salemat makan! (Eerste zin meteen over eten, Ien toch).

    Liefs,
    Helga

  • 09 Maart 2014 - 18:32

    Connie:

    Hoi Ineke,
    Blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Je eerste verslag geeft mij al het gevoel om meteen de koffers te pakken en jullie achterna te reizen. Heerlijk zo'n hotel met lekker eten, een tuin en een zitje voor je kamer! Ik zie jullie al zitten. Geniet ervan en ik verheug me op je volgende verhaal. Veel liefs,
    Connie

  • 09 Maart 2014 - 19:53

    Rick Geeraths:

    Hoi Ineke (en Jos)!
    Leuk verslag. Heel veel plezier daar en genieten maar!

  • 09 Maart 2014 - 21:03

    Ivo En Marieke:

    Wat leuk dat je een verslag bij houdt en te kunnen lezen wat jullie daar bezig houdt. Wij wensen jullie een hele fijne en mooie reis geniet ervan! Heel veel plezier samen. Kusjes van ons vijven

  • 09 Maart 2014 - 21:12

    Gerty & Ger:

    Fijn dat jullie goed op de plek van bestemming zijn! En dat alles naar wens is. Wij schrokken ook van het vliegtuig-ongeval, maar hoorden gelukkig al meteen dat er maar één Nederlander aan boord was. Heel triest, maar wel geruststellend. Geniet met volle teugen. Liefs, Gerty & Ger.

  • 09 Maart 2014 - 22:25

    Maria:

    Ineke en Jos, wat een leuk verslag

  • 10 Maart 2014 - 09:51

    Mieke:

    Hoi Ine en Jos,

    En ? Mochten jullie alles meenemen op Schiphol, of is er een boel achtergebleven ? En over die automatisering hoef je je niet druk te maken, zal wel een menselijke fout zijn geweest. Binnenkort staat er ook een robot in plaats van een juf. Automatisering is namelijk veel lekkerder voor de bazen.
    Gelukkig waren jullie al weg voor de files van Zandvoort van zondag. De wegen stonden weer helemaal vol bij jullie.
    Maar je verhalen zijn heerlijk en jaloersmakend. Blijf genieten !

    Groet, Mieke

  • 10 Maart 2014 - 10:35

    Roy Smith:

    Hallo Ineke,

    Wat leuk om te lezen hoe jullie reis gaat!
    Geniet er van, maar kom gezond weer terug.
    Heb je al wat gehad aan je "kursus Indonesies"?

    Selamat Jalan!

    Take care! Enjoy life! Be happy!

    Groetjes, Roy

  • 10 Maart 2014 - 13:39

    Helma:

    Hai Ineke yang manis,
    Fijn dat je een verslag bijhoudt. Natuurlijk ben ik ook benieuwd of je al wat aan je beginlessen Bahasa Indonesia hebt. Heb eventueel nog wat handige woorden enz voor jullie:
    wat denk je van:
    afdingen: tawar
    mag ik afdingen: boleh kurang/boleh tawar?
    duur hoor: mahal ya

  • 10 Maart 2014 - 13:42

    Helma:

    hai Ineke,
    Zonet ging er wat mis!!
    verder: Harganya berapa? Hoe duur is het?
    tinggal di mana waar woont/verblijft U?
    tidak apa-apa 't geeft niet
    saya sakit perut

  • 10 Maart 2014 - 13:46

    Helma:

    nog meer:
    sakit perut buikpijn
    mencret diarree
    apotek, apotik apotheek
    dokter (umum) huisarts
    bandara /bandar udara/lapangan terbang vliegveld
    Evt. een vlg.keer meer
    Helma

  • 12 Maart 2014 - 09:06

    Thea:

    Hoi Ine en Jos, Elly en Rob,
    Leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! En dat jullie het fijn hebben, heel belangrijk. Ik ga zo meteen de andere twee verslagen lezen. Hier in A'dam alles goed, heerlijk lenteweer maar het wordt weer minder.
    Ik wens jullie heel veel plezier, liefs van Thea

  • 16 Maart 2014 - 13:13

    Frans Hoebee:

    Jos en ien,

    Moet ik de achtergelaten kranten en tijdschriften nog ophalen op Schiphol, doe ik graag hoor. Geweldige reis en groeten aan Rob en El en Josie. Ik zal in de tussentijd niet biljarten Jos, maar heb op de bank wel mijn groene dasje aan. Dat schept een band. GrtFrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 16841

Voorgaande reizen:

09 April 2018 - 13 April 2018

Met de camper van Toronto naar Vancouver

07 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Bali en Flores

Landen bezocht: