Terug op Bali - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu Terug op Bali - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu

Terug op Bali - Ubud

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen bracht de boot ons weer naar de haven van Labuan Bajo en van daaruit brachten Julius en Vitalis ons naar het vliegveld.

Na 14 dagen nemen we afscheid van Flores. Het was geweldig! Flores is zo anders als Bali. Flores is nog heel puur (Indonesisch) en dat was voor ons af en toe best heftig. Ik vind het wel prettig om weer naar het toeristische Bali te gaan.

Het eten op Flores vonden wij matig. De eetgelegenheden hebben vrijwel allemaal dezelfde kaart. We hebben 2 keer in een Padang-restaurant gegeten. Padang is een stad op Sumatra en hun eten is een begrip in Indonesië. Het staat bekend als verschrikkelijk heet, dus wij hadden er ons nog nooit aan gewaagd. Het concept is dat alle gerechten al klaar staan, je wijst aan wat je wilt hebben en dat reken je af. Volgens Vitalis was Padang niet zo heet op Flores, dus hebben wij daar gegeten. Dat was zo'n beetje het lekkerste eten wat we gehad hebben. En op de boot natuurlijk. Dat was verrukkelijk!

Ons eerste verblijf op Bali was in Ubud. We waren daar al eerder geweest, maar toen we na 2 dagen weer weggingen, hadden we er best langer willen blijven. Flores was slopend, dus we waren best moe en alleen al van ons hotel (hotel "Biyukukung") genoten we volop.

Elly is in Ubud op jacht gegaan naar een nieuw fototoestel Ze had een Canon en ze wilde graag weer een Canon. Dat is gelukkig gelukt en nu loopt ze weer als vanouds te fotograferen. Het zou ook echt een ramp zijn geweest, Elly zonder camera. Zij maakt van ons het meest fanatiek foto's.

In Ubud werd ik weer een jaar ouder. Het was vreemd om op mijn verjaardag niet thuis te zijn, maar het heeft ook wel wat om op Bali jarig te zijn. Om mijn verjaardag te vieren zijn we gaan eten bij "Murni's warung". Ik had dat gelezen in een gids en opgezocht op internet en dat scheen geweldig te zijn. Even onnodige informatie, Richard Gere en Mike Jagger hebben daar kennisgemaakt met Balinees eten. Het was op een prachtige locatie en ik had in een review gelezen dat je absoluut "es cendol" (=een kokosdrank) moest drinken. Dat was inderdaad lekker. Het eten was redelijk.

  • 27 Maart 2014 - 09:57

    Mieke:

    Oh Ine,
    Wat een heerlijke manier om je verjaardag te vieren. Heerlijk genieten, zonnetje erbij, fijne mensen om je heen en in de geur van de tropen. Moet je vaker doen, maar dan ga ik natuurlijk mee om het te vieren. Wat heb ja nog meer gedaan op je verjaardag ? Je teennagels laten lakken en je laten masseren ? In elk geval wens ik je veel verwenning toe en fijne mensen om je heen in je nieuwe levensjaar. Kus van mij en natuurlijk een extra kus voor Jos.
    Mieke

  • 27 Maart 2014 - 10:18

    Marlene Peters:

    Hoi Ineke en Jos,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je zo" ver wegge" verjaardag. Ook wel eens fijn niet?
    Nadat we zelf ook weer thuis zijn, kan ik je blog lezen. Geweldig avontuurlijk en interessant! We wensen jullie allemaal nog een heel fijne reis, zonder spijsverteringsproblemen en andere ongemakken. Benijd je wel een beetje, maar wij zijn meer van de kou!
    Fijn over jullie te lezen, veel groeten aan allemaal en wel thuis!
    pierre en Marlene

  • 27 Maart 2014 - 21:33

    Aukje Gommans:

    Hoi Jos en Ine,

    Wat een mooie reis maken jullie! Hopelijk kunnen jullie nog even nagenieten op Bali. Veel plezier nog! Liefs, Arthur en Aukje

  • 27 Maart 2014 - 22:10

    Björn, Inge En Molly :

    Mooi om te horen dat Flores zo'n avontuur voor jullie was. Morgen alweer 3 weken geleden dat we jullie uitzwaaiden op Schiphol...wat vliegt de tijd hè!! Geniet nog volop van jullie week op Bali!! Dikke kus Björn, Inge en Molly xxx

  • 28 Maart 2014 - 00:17

    Dorien:

    Hoi vakantiegangers,
    Vanavond heb ik het hele reisverslag gelezen. Aanvankelijk lukte het me niet het begin van de reis op te speuren, maar nu is het gelukt. Wat een belevenis zo'n reis. Geniet maar lekker. Ben benieuwd wat jullie allemaal op Bali gaan meemaken. In 2007 ben ik nog met Leo geweest, onze laatste grote reis. Daar heb ik nog dierbare herinneringen aan.
    In het weekend is hier de Venloop. We krijgen zomerse temperaturen van 20 graden. Het zal wel gezellig worden. Zelf wandel ik zaterdag mee.
    Jullie wens ik nog veel plezier op Bali en ben benieuwd naar de foto's Van Elly,
    Liefs en groetjes oet Venlo,
    Dorien

  • 28 Maart 2014 - 12:46

    Ria:

    Dag allen,

    Fijn dat jullie genieten, en och iets minder eten Ien... Nu kun je de schade weer inhalen.
    Ik ben erg druk want ik heb een ander huis, dus... Probeer tussendoor jullie te volgen.
    Hele fijne tijd nog samen en lieve groetjes,

    Ria

  • 29 Maart 2014 - 00:34

    Wilma En Bêr:

    Hallo Elly en Rob.
    Wat romantisch om op Bali je veertigste trouwdag te vieren!
    Een heel fijne dag gewenst, liefs van Wilma en Bêr

  • 29 Maart 2014 - 00:34

    Wilma En Bêr:

    Hallo Elly en Rob.
    Wat romantisch om op Bali je veertigste trouwdag te vieren!
    Een heel fijne dag gewenst, liefs van Wilma en Bêr

  • 29 Maart 2014 - 15:47

    Ed:

    Gefeliciteerd met de 40e trouwdag!!
    En nu maar genieten van de ogoh ogoh optocht en daarna van de stilte dag Nyepi. Ben benieuwd hoe jullie die dag ervaren.

    Nog veel plezier.
    Jose en Ed

  • 30 Maart 2014 - 13:46

    Frans Hoebee:

    Hoi reizigers,

    Wij zijn vannacht thuisgekomen van onze vakantie. Ien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ben jij nu ook 62? Ha Ha, of in je 62ste levensjaar. Fijn dat jullie een geweldige dag hebben gehad. En Elly en Rob, jullie van harte proficiat met jullie 40 jarig huwelijk.

    Pak dus graag jullie reisverslagen weerop om weer even terug n de tijd te gaan, en Ien, overbodige informatie van Richard Gere en Mick Jagger (confrontatie met Balinees eten) nou daar houd ik wel van. Heb jij ook nog gezongen Jos, a la David Bowie met Tina Turner, wel bekend van de 25 jarig huwelijks CD van Jos en Ien, wie kent hem niet.

    Voor nu ga ik verder mijn koffertje uitpakken, wassen, strijken en mij voorbereiden op de dag van morgen. Geniet van jullie laatste week, lieve vrienden, Liefs Frans en Heleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 16844

Voorgaande reizen:

09 April 2018 - 13 April 2018

Met de camper van Toronto naar Vancouver

07 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Bali en Flores

Landen bezocht: