Pemuteran/2 - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu Pemuteran/2 - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu

Pemuteran/2

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

02 April 2014 | Indonesië, Pemuteran

Voor vandaag hadden we een snorkeltocht geboekt naar het eiland Pulau Menjangan. Hier schijnen de beste snorkelgebieden van Bali te liggen.

De snorkeltocht konden we bij ons hotel boeken voor 450.000 rupia's (= €28,70) per persoon. Dit was inclusief lunch, maar de kosten voor een snorkelmasker (alleen voor mij, omdat Elly en Jos eigen maskers hebben) en vinnen kwamen daar nog bij.

Wij zijn echter niet geheel onbekend met Indonesië. Op zo'n plaats worden diezelfde excursies zoveel aangeboden, dat het verstandig is om op meerdere plaatsen te informeren. Aanbevolen door andere toeristen kwamen we bij een divingschool terecht, die dezelfde excursie voor 400.000 rupia's (= €25,50) aanbood, inclusief snorkelapparatuur en lunch. Maar wij kregen een "special price" voor 300.000 rupia's (= €19,15) inclusief alles. Kijk, dat is nou leuk meegenomen!

We werden 's morgens keurig bij ons hotel opgehaald, in de winkel snorkelspullen aangemeten en toen gingen we op weg. Er bleken nog 2 andere deelnemers te zijn, een jong Tsjechisch stel. De jongen van de duikschool vroeg ons om niet over onze "special price" te praten met hen, dus waarschijnlijk betaalden zij de volle mep. Tja, dat is Indonesie.

Het was een heerlijke dag. Eerst een tocht van 45 minuten met een boot naar het eiland en we zouden op 2 plekken gaan snorkelen. En ik moet eerlijk zeggen, ik ga snorkelen nog leuk vinden. Ik had onze begeleider gezegd dat ik niet zo'n beste zwemmer ben, dus ik droeg een zwemvest. Waarschijnlijk was het een heel goed snorkelmasker en hij controleerde hoe ik het opzette, want het snorkelen ging prima. Als je steeds water in je masker krijgt, is de lol er gauw van af. Daarnaast adopteerde hij mij zo'n beetje, want hij heeft eigenlijk de hele tijd gedurende de 2 snorkelsessies naast me gezwommen en duwde mij naar de mooiste plekken.
Bij Elly gaat het snorkelen meestal prima, maar op de 2e snorkelplek lukte het van geen kanten.

Op de terugweg zagen we vanuit de boot een hele groep dolfijnen. Helaas kwamen ze niet dichterbij, maar wij waren al helemaal gelukkig dat we überhaupt dolfijnen hebben gezien.

's Avonds hebben we het 40-jarig huwelijk van Rob & Elly gevierd. Wij hebben het deze vakantie weer kunnen constateren; ze vinden elkaar nog steeds leuk. Van harte gefeliciteerd, lieve broer en schoonzus, en nog heel veel gelukkige jaren samen!

  • 02 April 2014 - 11:41

    Mieke:

    Oh, geweldig Ine.
    Weer een feestje !! Geen wonder dat jullie geld tekort komen voor parels.
    Mijn felicitaties aan Elly & Rob en dat jullie nog vaker zulke mooie reizen mogen maken.
    Kus, Mieke

  • 02 April 2014 - 13:24

    Anneke:

    Hieperderpiep voor Elly en Rob met jullie 40 jarig huwelijk!

    Ik vindt het geweldig jullie reisverslagen te lezen! Geniet er nog van, lieve groeten uit Blerick, ook natuurlijk voor Ineke en Jos.


  • 02 April 2014 - 15:53

    Margo:

    Proficiat, Elly en Rob met jullie 40 jarige huwelijk. En nog veel plezier met Ineke en Jos.
    Groetjes Piet en Margo

  • 02 April 2014 - 21:20

    Anita:

    van harte gefeliciteerd met jullie 40-jarig huwelijk.
    wat bijzonder om dat zo romantisch te kunnen vieren
    Rob wel knap dat jij gesnorkeld hebt.
    ik heb zelf ook een zwemvest aan dat voel ik me veel beter in die uitgestrekte zee..
    Geniet nog van jullie laatste week en gr. aan iedereen

    Anita en Jeu

  • 02 April 2014 - 22:26

    Marij:

    Proficiat Elly en Rob, wat al unne tied beejein.
    Wat die parelkwekerie aan betref, leever z'on vakantie dan parels um de nek.

    Ik geniet van de reisverslagen en volg jullie op de voet (kaart).

    Nog veel plezier met Ineke en Jos en tot gauw

    Groetjes Wiel en Marij.

  • 03 April 2014 - 23:21

    Inge:

    Super trots op pap en mam!! Geniet samen!! Dikke kus!!

  • 05 April 2014 - 08:37

    Frans Hoebee:

    Ien keiharde onderhandelaar, jij gunt die mensen gewoon niets, he. Heb jij dit geleerd op je assertiviteitscursus van 20 jaar terug ("hij stinkt zo uit zijn bekkie")?

  • 05 April 2014 - 16:24

    Ineke Peters-Hendriks:

    Frans, je kent me toch. Ik en tawarren. Rob is van ons de keiharde onderhandelaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 16848

Voorgaande reizen:

09 April 2018 - 13 April 2018

Met de camper van Toronto naar Vancouver

07 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Bali en Flores

Landen bezocht: