Moni (2) - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu Moni (2) - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu

Moni (2)

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

16 Maart 2014 | Indonesië, Maumere

Toen ik vannacht naar het toilet moest, werd ik gebeten door kleine miertjes. Omdat Ik zag dat er meerdere op mijn benen zaten, nam ik een handdoek en ging op het bed zitten om ze van mijn benen af te wrijven. Waarschijnlijk zaten er echter een heleboel in de handdoek, want opeens zaten ze overal, in de klamboe, in het bed, etc. Verschrikkelijk! Afgezien van de gedachte van mieren in je bed niet echt aantrekkelijk is, bijten ze ook nog heel gemeen. Jos, inmiddels wakker, geloofde me eerst niet en dacht dat ik aan het hallucineren was, omdat ik wild om me heen aan het slaan was.
Iedereen, die mij kent, weet dat ik heel veel van dieren hou, maar vannacht was het zij of wij en verklaarden we de oorlog aan de mieren.

's Morgens ging Jos douchen en toen merkte hij dat er in zijn handdoek ook mieren zaten. Ik ging me dus aankleden om nieuwe handdoeken bij de receptie te halen, maar toen bleek dat in mijn kleren, die over een stoel hingen, en in mijn tas ook mieren zaten. Ze zaten overal, dus ik ging al springend en krabbend naar de receptie.

Er bleek een hele colonne mieren door onze kamer te marcheren, dus kregen wij meteen een andere kamer. We zijn inmiddels verhuisd.

Rob & Elly en Jos zijn net vertrokken naar de vulkaan. Omdat ik de tocht vanwege mijn knie niet zag zitten, ben ik in het hotel gebleven. Dus kon ik mooi alles uit de tassen halen, de kleren goed nakijken en werd mijn tas bespoten met een verdelgingsmiddel.

Googlemaps schijnt Mono niet te kennen. Volgens Google zitten we in Spanje! Ik heb dus Maumere maar weer opgegeven.

  • 16 Maart 2014 - 10:32

    Thea Verhoef:

    Hallo Ien,
    Wat een verhaal over de mieren! Jij beschrijft het op zo'n manier dat ik ze bijna zelf voelde toen ik het las. Brrrrr.
    Schrijf volgende keer toch maar weer uitgebreid over het lekkere eten dat jullie daar voorgeschoteld krijgen ;-)
    Hartelijke groeten en geniet vader van jullie mooie reis!
    Thea Verhoef

  • 16 Maart 2014 - 11:00

    Inge:

    Bah Ine, ik zou ook als een dolle door de kamer zijn gevlogen, haha!
    Hopelijk zijn nu alle mieren uit tassen en kleren ;-)

  • 16 Maart 2014 - 13:04

    Frans Hoebee:

    Hey Ien, je weet uit ervaring dat je leuke en goedkope kleding kunt kopen in Indonesie. Jos en ik hebben daar een goede ervaring mee. Maar wel afdingen he. Niet te veel anders zijn de maten al bij voorbaat gekrompen. Maar dan weet, je kunt af en toe wat open zetten. En de kleren doorgeven aan de locals is ook niet altijd een goede optie gebleken. Mocht ik nog meer zinvolle tips hebben, dan zal ik mij zeker melden. Ik denk dat jullie daar wel wat aan hebben. Geniet er van en denk om de komodo varanen he, ze ruiken je al op 50 km afstand.

  • 17 Maart 2014 - 20:25

    Bvdzande:

    Hoj wat erg van die muggen maar Ineke hebben de mieren te pakken gehad. Doen jullie wel voorzichtig met al die beestjes,het lijkt me heerlijk wat jullie allemaal zien.Gr Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 16847

Voorgaande reizen:

09 April 2018 - 13 April 2018

Met de camper van Toronto naar Vancouver

07 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Bali en Flores

Landen bezocht: