Dag 10 (Flores) - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 10 (Flores) - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Ineke Peters-Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 10 (Flores)

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 Maart 2014 | Indonesië, Bajawa

Tijdens onze vorige reizen werd er altijd wel iemand ziek, maar dat was ik (gelukkig) nooit. Nu ben ik echter helaas aan de beurt.

Na onze maaltijd gisterenavond voelde ik me meteen al niet zo lekker. 's Nachts heb ik 5 maal over moeten geven en ik had een flinke hoofdpijn. Ik dacht nog "Ik zal toch geen zonnesteek opgelopen hebben?". Achteraf gezien denk ik dat het een combinatie is geweest van een lichte voedselvergiftiging (ik was de enige, die in het restaurant iets anders had gegeten) en teveel zon. Op het eiland had ik niets op mijn hoofd en als kind van de tropen dacht ik natuurlijk geen hoofdbescherming nodig te hebben. Tja, fout dus!

Ik zag enorm tegen onze reisdag op. Vooral in de bergen met die haarspeldbochten en je dan niet goed voelen. Gelukkig viel het achteraf mee em. ben ik de dag goed doorgekomen.

Onderweg naar onze volgende bestemming (Bajawa) hadden we een stop bij heetwaterbronnen. Het was een prachtig complex, dat er ooit schitterend uit heeft gezien. Nu was het onderkomen en verwaarloosd. Dat is zo vaak in Indonesië, ze zetten iets neer en daarna wordt het niet onderhouden. Dus je kunt je er een voorstelling van maken hoe het er dan in dit klimaat na een paar jaar uitziet.

De heetwaterbronnen zagen er heerlijk uit. Later voegde zich een beekje bij het warme water en werd het water wat koeler en aangenamer. Ikzelf voelde me niet goed genoeg om erin te gaan, maar ik keek vanaf de kant enigszins jaloers naar de anderen, die in het water aan het genieten waren.

In Bajawa zaten we in guesthouse "Happy happy". Het deed me erg denken aan "Enny's guesthouse" in Malang waar we in 2006 waren (dit voor Sanne & Gijs).
Ik moest wel denken aan het programma "Ik vertrek" op de televisie of "Het roer om", omdat het guesthouse van Nederlandse eigenaars was. Ze hadden een restaurant op Ameland en zijn 4 jaar geleden dit guesthouse begonnen.
Ze waren 12 maal in Indonesië geweest, waarvan 10 maal op Floris en toen besloten ze hier op Floris wat te gaan beginnen. Ik vind dat nogal wat.

  • 22 Maart 2014 - 08:02

    Patricia Kuster:

    Ha Ineke,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het zal best lukken om er een mooie dag van te maken, als ik jullie verslagen zo bekijk.
    Groeten ook aan Jos en aan Rob en Elly.
    Liefs,
    P&J.

  • 22 Maart 2014 - 08:35

    Helga:

    Lief jarig kind van de tropen,

    VAN HARTE GEFELICITEERD!
    Hoop dat je je snel opgeknapt bent. En julie een hele leuke dag gehad hebben en dat je je toch wat 'jarig' hebt gevoeld. Ik ben wel heel benieuwd hoe Flores jullie bevalt, lijkt me in ieder geval redelijk off the beaten track.
    Laat je me nog even weten over die e-reader, die wil ik nl zsm aanschaffen. En laat je me ook weten of mijn smsjes aangekomen zijn? (dan stuur ik ze wat vaker, en daar hoef je niet op te antwoorden, in ieder geval niet via sms).
    Liefs,
    Helga

  • 22 Maart 2014 - 08:57

    Björn En Inge :

    Proficiat Ineke!! Wat een bijzondere plek om jarig te zijn hè!!
    Leuk om verslagen weer te lezen! We horen van pap en mam ook geregeld via de mail over jullie avonturen en erg fijn om te lezen dat jullie zo genieten van jullie reis. Niet meer ziek worden allemaal en voor vandaag een hele fijne verjaardag!! Dikke kus voor alle 4!! Xxx Björn en Inge

  • 22 Maart 2014 - 10:56

    Jannie:

    Hoera, gefeliciteerd Ineke,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Lees je verslagen met veel plezier.
    Wat een belevenis.
    Heel veel plezier op je verjaardag.
    Dat zal wel lukken in zo,'n boeiende omgeving.

    Liefs van Jannie en Joop xx

  • 22 Maart 2014 - 11:28

    Coen En Riekie Leenen:

    Elly,,Rob,Iineke en Jos ,


    Het is geweldig om op zo,n afstand jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Onze dank voor jullie mooie verslagen en we hopen dat jullie verder zonder ziekte de reis kunnen vervolgen.

    Groetjes Riekie en Coen

  • 22 Maart 2014 - 17:04

    Wilma En Bêr:

    goede middag,
    fijn dat jullie zo genieten.
    En er komt nog veel meer.
    Wilma en Bêr

  • 22 Maart 2014 - 21:03

    Nellie En Theo:

    Hallo allemaal.Wat leuk om jullie belevenissen op de voet te kunnen volgen.Ineke van harte gefeliciteerd met je verjaardag.en beterschap. Onze Ron is vandaag ook jarig en zit in Parijs.Misschien een goede gewoonte om je verjaardag in het buitenland te vieren.
    Ben benieuwd wat de komende week weer voor moois zal brengen.
    Groetjes Nellie

  • 22 Maart 2014 - 22:43

    Thea Verhoef:

    Hallo Ien,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt.
    Geniet van je verslagen.
    Groetjes, Thea Verhoef

  • 23 Maart 2014 - 12:47

    Pierre & Dody:

    Ha Ineke en Jos,

    Heb via Aukje jullie blog ontvangen. Allereerst Ineke hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, ook van - en dat moest ik er speciaal bij zeggen - VAN ONZE HAY. Hopelijk voel je je nu weer beter zodat je met volle teugen van jullie mooie reis kunt genieten.

    Heel veel groeten, ook voor Rob en Elly,

    Pierre en Dody

  • 24 Maart 2014 - 13:15

    Helma:

    Hai Ineke,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Wel pech dat je net die dag beroerd bent geweest.
    Vlg. mij is het een juiste conclusie: teveel zon en mogelijk wat verkeerds gegeten.
    Heb je wel ORS mee? Zelf was ik ook altijd "de klos"! Indonesiërs spreken vaak van masuk angin, ofwel wind binnen gekregen/ verkoudheid. Dat houd in dat je bij overgang van de warmte vooral 's avonds teveel afkoelt. En dan vatbaar bent.
    Leuk om jullie verslag te lezen. Ben er nu pas aan toe, om "alles"te lezen.
    Lukt het je wat B.I. te spreken?
    Liefs
    Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 16923

Voorgaande reizen:

09 April 2018 - 13 April 2018

Met de camper van Toronto naar Vancouver

07 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Bali en Flores

Landen bezocht: